BucketWorld

5 egzotikus és különleges úticél 50 ezer Ft alatt

2019. február 04. - BucketWorld

Még mindig él az a tévképzet, hogy külföldre (értsd: az Adriától távolabb) utazni valami úri hóbort, mert egy hosszú hétvége a Balatonnál 100 ezerbe, egy barcelonai hét meg akár fél millióba is belekerülhet. Ha leragadunk ennél és az egyetlen megoldásnál maradunk, amit ismerünk, mert az már egyszer bevált, akkor ez így is fog maradni. Arra bíztatunk azonban mindenkit, hogy nézelődjön a kedvenc üdülőhelyén túl is, meg fog lepődni milyen helyekre lehet eljutni Budapestről egy 50 ezres retúr repjegyből. Mutatjuk miért!

Agadir, Marokkó

1. Agadir/Marrákes - Marokkó

Egyre felkapottabb kezd lenni Marokkó a magyarok körében miután 2017 augusztusa óta ismét átszállás nélkül el tudunk eljutni Afrikába (korábban ugye Egyiptomba repülhettünk). Aki még nem volt Afrikában, annak ez az ország is egy kultúrsokk, azonban az Európában megszokott szolgáltatások és színvonal általában mindenhol elérhető. Ráadásul nem csak a repjegy (20-25 ezer Ft körül szokott mozogni) nagyon olcsó, hanem 2-4 ezer Ft/éj áron elég jó szobákat kapni reggelivel, de büfékben, éttermekben is ritka, ha nem 1-2 ezer Ft-nak megfelelő dirhamot kérnek el. A tengerpartra vágyóknak (akár télen is!) Agadir egy kellemes meglepetés lehet, hiszen itt a part közelében egy spanyol vagy dél-francia üdülőváros hangulata elevenedik meg. Marrákes pedig az igazi nyüzsgő Marokkó, rengeteg árussal, eltévedésre tökéletesen alkalmas óvárossal. Csak ne felejtsük el időben lerázni a helyieket!
canva-morocco_-marrakech_-koutoubia_-minaret_-mosque_-garden-mac1k3mcbx8.jpg

Marrákes, Marokkó

Frissítés: a WizzAir agadiri járata 2019. márciusában megszűnt.

2. Asztana - Kazahsztán

A volt szovjet térség és Közép-Ázsia kevésbé turistás helyei iránt érdeklődőknek is kedveznek a repjegyárak. A kazah fővárosba, Asztanába való repülés kb. 25-30 ezer Ft-ból megúszható és az ottani árak is alacsonyabbak a budapestinél, pláne vidéken. Maga Asztana nem túl érdekes, legfeljebb a modern, felhőkarcolós városokat kedvelőknek lehet 1-2 napos program. A vidéki településeket és a természeti adottságokat azonban nem rossz ötlet feltérképezni, illetve a környező országok felé is ugródeszkaként használható ez az útvonal. Ha viszont megvalósulnak a tervek és elindítja a Wizzair a közvetlen járatát Üzbegisztánba, inkább oda lesz érdemes ellátogatni.

36170025992_7839220f96_z.jpgAsztana, Kazahsztán

3. Amman - Jordánia

Aki még nem járt a Közel-Keleten, annak elég jó kezdés lehet Jordánia. Háborúzó szomszédai között ugyanis a béke oázisának számít az ország. A mesés Keleten Petra romvárosánál tevegelhetünk vagy lebeghetünk a Holt-tenger elképesztően sós vizében. Jordánia, különösen a főváros Amman viszont nagyon megdrágult az utóbbi időben, így a magyarországi árakhoz szokott utazó jobb, ha valamivel nagyobb budget-vel indul útnak. Cserébe akár 15-25 ezer Ft körüli jegyárból megfordulunk.
canva-desert_-jordan_-petra_-middle-east_-stone_-ruin-maczww9q_xa.jpg

Petra, Jordánia

4. Ovda (Eilat)/Tel Aviv - Izrael

Búvárkodás és strandolás a Vörös-tenger partján? Nem csak Hurghadában (Gurdaka) lehetséges. Vagy inkább kozmopolita, mediterrán életérzés a Közel-Keleten? Akkor Tel-Aviv! Ha nem akarunk sokat fizetni a repjegyre, akkor Izraelbe látogassunk! Persze Eilat esetében a Negev-sivatagban fekvő reptérről még el kell jutnunk az Egyiptom és Jordánia közé ékelődő tengerparti városba, de a 10-25 ezres jegy mindezért kárpótol minket. Eilat és Tel-Aviv - ahogy Izrael általában - viszont nem olcsó, ha sikerül is jó szállást találni, az étkezés itt a hazainál jóval többe kerül.

Eilat, Izrael

5. Tenerife/Gran Canaria (Kanári-szk.) - Spanyolország

Igen, ehhez kis (néha több) szerencse is kell és eléggé határeset (Gran Canaria jobban játszik ilyen szempontból), de mivel több reptér közül válogathatunk, így az esélyeink is megnőnek az 50 ezer Ft körüli retúr jegyre. Mi inkább egy barcelonai átszállással megspékelt utat ajánlanánk, ami ennek kb. a felébe kerülk Egy olcsóbb panzióval, Airbnb-vel simán kijöhetünk egy balatoni vagy egyéb wellness szállodás nyaralással árából hiszen az árszínvonal csak mérsékelten magasabb a budapestinél. Persze nem a legmenőbb helyeken a parttól 50m-re kell koktélozni. Viszont az érzés, hogy egy olyan egzotikus helyen vagyunk, mint a Kanári-szigetek és pl. a híres Playa de las Teresitas-on strandolunk (kép alább) egy kicsit többet is adhat, mint gondolnánk.

Playa de las Teresitas, Tenerife, Kanári-szk.

Közös jellemzőjük ezeknek az utaknak, hogy akár már havi kevesebb, mint 10 ezer Ft megtakarításból tudunk mindegyik helyen nyaralni 5-7 napig, nem is beszélve a közelebbi európai célpontokról. Természetesen ehhez vissza kell fognunk a költéseinket, de van, amiért megéri. Ezek után mi a kifogásod?

Ha lenne kérdésed a fenti úticélokkal kapcsolatban, akkor nyugodtan keress meg minket a Kapcsolat fülön keresztül vagy Facebookon, Instagramon!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.